Jak zyskać pewność, że pracownicy będą ubierać zgodnie z zasadami panującymi w firmie, a przy okazji schludnie i elegancko? Najprościej zdecydować się na zakup odzieży firmowej i zaopatrzyć w nią podwładnych. Na tym ogniu można upiec kilka pieczeni – odzież robocza wpływają bowiem pozytywnie na wiarygodność przedsiębiorstwa, pomagają budować jego profesjonalny wizerunek wśród klientów i kontrahentów, a także ucinają kontrowersje związane z ekstrawaganckimi zapędami niektórych pracowników. By jednak korzystać z tych wszystkich zalet, trzeba jeszcze odpowiednio wybrać rodzaj ubrań firmowych do konkretnej branży, a także zdecydować się na właściwą metodę znakowania odzieży. Przyjrzeliśmy się najpopularniejszym modelom ubrań i technikom znakowania, oceniając, do jakich rodzajów pracy najlepiej pasują.
Najpopularniejsze rodzaje ubrań firmowych i branże, do których najlepiej się nadają
Zdecydowanie najpopularniejszym i najbardziej uniwersalnym rodzajem odzieży roboczej są zwykłe T-shirty, które możesz zamówić na https://sklep-logos.pl/. To dobry wybór we wszystkich branżach, w których pracownik ma do wykonania pracę fizyczną, zwłaszcza na zewnątrz. Ważne jest więc, by umieścić na nich czytelne logo. Często w takie ubrania wyposaża się także osoby pracujące w halach przemysłowych, operatorów wózków widłowych czy kierowców przewożących towary.
Za nieco bardziej schludne uchodzą koszulki polo. W takie ubrania firmowe często wyposaża się na przykład kurierów. To także idealne rozwiązanie dla pracowników w sklepach spożywczych czy dużych placówkach handlowych. Podobnie jak T-shirty, tak i popularne “polówki” są bardzo uniwersalne i korzystają z nich pracownicy właściwie każdej branży.
Koszulki polo zapewniają bowiem wygodę, której nieco mniej mają osoby korzystające z koszul firmowych. To rozwiązania bardziej eleganckie, preferowane w bankach, instytucjach publicznych czy różnego rodzaju placówkach usługowych. To najlepszy wybór dla pracowników wykonujących swoje obowiązki w biurze. Koszule z firmowym logo to także obowiązkowy element wyposażenia podczas spotkań biznesowych, bez względu na branżę. W tym przypadku wyznacznikiem jest ranga i stanowisko danego pracownika.
Wśród dość często wybieranych ubrań firmowych znajdują się także kurtki i polary. Te pierwsze to zazwyczaj chroniące przed deszczem i wiatrem softshelle. Wchodzą do użytku przy złej pogodzie, zwłaszcza jesienią i wiosną. Pracownicy wykonujący swoje obowiązki na zewnątrz doceniają je najbardziej. Mniej ekskluzywnie wyglądają polary firmowe, w które chętnie zaopatrują się jednak handlowcy i osoby zatrudnione w transporcie, a także ekipy remontowe czy budowlane.
Najpopularniejsze metody znakowania odzieży – jak je dopasować do swojej branży?
Na to, czy dany model ubrania dobrze wpisze się w wymagania branży, wpływ ma również metoda jego znakowania. Wykonując znakowanie odzieży najlepiej wybierać między termotransferem a sitodrukiem. Głównym powodem jest wytrzymałość nadruku. Jak już wspomnieliśmy, firmowe T-shirty zwykle oznaczają, że osoba na danym stanowisku ma do wykonania nieco prac fizycznych. Wówczas logo firmy jest więc najbardziej narażone na szwank, a sitodruk i termotransfer pozwalają na wykonanie dużych, wytrzymałych nadruków. W dodatku to techniki opłacalne przy dużych nakładach.
Do eleganckich ubrań firmowych, takich jak koszule biznesowe, zdecydowanie lepiej będzie pasować haft komputerowy. To ekskluzywne zdobienie, które podnosi standard ubioru nawet wtedy, gdy wykonanym nadrukiem jest logo firmy. W tym przypadku trzeba jednak unikać skomplikowanych wzorów. Alternatywą będzie nadruk cyfrowy, który pozwala na lepsze odwzorowanie szczegółów.
Jak znakować polary i koszulki polo? Struktura tych pierwszych pozwala właściwie tylko na zdobienia haftem lub naszycie gotowej naszywki. Haft dobrze będzie wyglądać także na koszulce polo, ale tam sprawdzi się również sitodruk – pod warunkiem, że nie mamy w logotypie zbyt wielu kolorów. Wtedy ponownie warto sięgnąć po druk cyfrowy.